Hans Bossenbroek

Communicatiemedewerker

Dit keer stellen we geen nieuwe recruiter aan je voor, maar een online marketeer. Richard Kooy is sinds kort onderdeel van het marketingteam van Intro Personeel. “Ik ben geen keiharde salesman maar iemand die graag oplossingen en nieuwe ideeën bedenkt.” 

Helemaal onbekend was Intro Personeel niet voor Richard. Regelmatig speelde hij al als keeper tegen collega’s tijdens een potje zaalvoetbal. “Met wisselend resultaat”, glimlacht hij. Nu kan hij gaan samenwerken met dezelfde collega’s.  

Richard is op de afdeling marketing aan de slag gegaan als online marketeer. In zijn functie is hij bezig om te zorgen dat websites, vacatures en online kanalen nog beter worden gevonde.“Het is zo leuk om online marketeer te zijn omdat het nog geen oud beroep is. Je moet dus telkens inspelen op nieuwe ontwikkelingen. Er verandert bijvoorbeeld veel op het gebied van adverteren en vindbaarheid in Google.” Het werk verschaft hem veel plezier. “Ik vind het leuk te zien dat een website (en dus het bedrijf) groeit door jouw werkzaamheden en ideeën.” 

Het lag niet voor de hand dat Richard online marketeer zou worden: zijn vader heeft een eigen bedrijf in de elektrotechniek. “Zelf ben ik alleen technisch met websites, maar niet met elektrotechniek”, lacht hij. Ook motorcoureur was geen optie, hoewel hij een fervent motorliefhebber is. “Mijn jongenskamer stond ramvol met miniatuurmotoren. Mijn moeder dacht dat het daarbij bleef, maar tijdens mijn studie heb ik toch mijn motorrijbewijs gehaald en een motor gekocht.”