Artikel

Bij Snoei Prefab Buildings zit operator Wilco helemaal op z’n plek

14 mei, 2024
Wilco Oosterwijk is operator bij Snoei Prefab Buidlings

Of het nu gebogen golfplaten, koraalrode of blauwe golfplaten zijn. Wilco Oosterwijk, machineoperator bij Snoei Prefab Buildings in Krimpen aan den IJssel, produceert ze. Begin dit jaar begon hij in deze functie. “Deze baan is een schot in de roos.”

Hij had het totaal niet naar zin in zijn vorige baan, zegt de 46-jarige Wilco. In de kantine van Snoei Prefab Buildings, een fabriek voor prefab loodsen en golfplaten, deelt hij enthousiast zijn verhaal. “Ik had een functie als servicemonteur in de portofonie. Maar ik zat niet op mijn plek. Het was een stille omgeving waarin ik de reuring miste.”

Hoe ben je hier terecht gekomen?

“Afgelopen winter had ik het zo niet meer naar mijn zin dat ik mijn baan had opgezegd. Er zou wel wat anders op mijn pad komen. Ik zei tegen mijn vrouw: desnoods ga ik tijdelijk iets anders doen. Maar zover kwam het niet. Ik had al wat andere sollicitaties lopen toen ik een telefoontje kreeg van Jarno van vestiging Krimpen. Ik had een leuk gesprek met hem en heel snel daarna kon ik hier een dagje meelopen. Kijken of deze baan wat voor mij was. Het beviel uitstekend.”

Wat voor werk doe je precies?

“Mijn werkdag begint rond 6.45 uur en eindig rond 15.30 uur. Ik sta bij de golfplatenmachine. Van het kantoor boven krijg ik orders. Het zijn golfplaten die in alle vormen en maten moeten worden geproduceerd. Soms heb je een order met zes golfplaten, maar ook wel eens met vijfhonderd. Net hoeveel de klant er heeft besteld. Ik sta niet alleen bij de machine, maar draag ook zorg voor het verpakken van de bestelling en het transport van de golfplaten.”

Wat vind je zo leuk aan je baan?

“Je bent in deze baan echt productief. In mijn vorige baan zat ik nog wel eens voor me uit te staren, omdat er niks te doen was. Dat is hier niet het geval. Je bent lekker bezig met productie draaien en de dingen die daarbij horen. Dat maakt het werk afwisselend. Het andere dat ik leuk vind ik dat je zelfstandig je eigen toko runt. Ik ben verantwoordelijk voor mijn eigen ding. Bovendien is het een erg leuke werksfeer met gezellige collega’s. Ook is het lekker dichtbij huis. Ik pak de Waterbus vanaf mijn woonplaats Ridderkerk en dan ben ik zo hier in Krimpen. Ideaal.”

Wil jij jezelf ontwikkelen?

“Ik ben niet van plan om trainingen of cursussen te volgen. Ik zit hier helemaal op mijn plek en doe lekker mijn ding. Dat is voor mij genoeg. Wel komt er over een tijdje een nieuwe machinelijn . De machine die er nu staat is zo’n dertig tot veertig jaar oud en aan vervanging toe. Voor mij is het wel een uitdaging om met die nieuwe machine te gaan werken. Ik wil heel graag weten hoe die werkt en ga me er helemaal in verdiepen.”

Je bent dus tevreden met deze baan?

“Ik zie de toekomst positief in. Ik heb nu een baan gevonden die helemaal bij me past. Het is een schot in de roos. Ik hoef eigenlijk niet zo nodig via een bureau te solliciteren, maar met Intro heb ik positieve ervaringen. Zo viel het salaris me erg mee en heb ik korte lijnen naar Jarno en de andere recruiters. Deze baan als operator is precies de baan die ik nodig had.”

Wil je ook als operator aan de slag? Neem gerust contact op met één van onze recruiters.

Bekijk ook de nieuwste blogs van Intro Personeel

Op vakantie nadneken over een nieuwe baan

Zo haal je in 2026 het maximale uit je vakantiedagen

Key Takeaways In 2026 blijft het wettelijke minimum gelijk: 4 × je wekelijkse arbeidsduur. Een fulltime werknemer heeft minimaal 20 vakantiedagen. Nederlanders krijgen gemiddeld 27,5 vakantiedagen per jaar. Met slimme planning kun je in 2026 12 dagen vrij zijn met slechts 6 dagen verlof. Feestdagen zijn niet automatisch vrij; je cao bepaalt dit. Benieuwd welke […]

Lees artikel
Werker.

Wat staat er in de CAO beroepsgoederenvervoer 2026?

Key Takeaways De CAO beroepsgoederenvervoer 2026 heeft een looptijd van één jaar. Alle loonschalen stijgen per 1 januari 2026 met 4%. De berekening van vakantiedagen wordt gemoderniseerd volgens Europese rechtspraak. Ploegentoeslagen krijgen vaste bandbreedtes. De RVU-regeling wordt verlengd tot 2030. Voor consignatievergoedingen gelden minimumniveaus. Laadtijd van elektrische vrachtwagens telt voortaan als betaalde werktijd. De volledige […]

Lees artikel
Een man werkt als mbo'er

Wat is de moeilijkste mbo opleiding? De top 10

Key Takeaways De moeilijkste mbo-opleiding hangt af van de mix tussen theorie, praktijk en verantwoordelijkheid. Vooral zorg, techniek, laboratoriumwerk en maritieme opleidingen worden structureel als zwaar beoordeeld. De zwaarste mbo 4-opleidingen zijn meestal Mechatronica, Elektrotechniek en Maritiem Officier. Werkgevers ervaren afgestudeerden uit zware opleidingen als betrouwbaar, nauwkeurig en direct inzetbaar. Een uitdagende opleiding biedt uitstekende […]

Lees artikel