De vacature is succesvol toegevoegd als favoriet.Ik wil graag een herinnering!
Artikel

Hoe ben je een goede werkgever voor Generatie Z?

12 maart, 2024
Jongeren van Gen Z met telefoons in de hand.

Ze zijn de eerste volledig digitale generatie op de arbeidsmarkt. De leden van Generatie Z, ook wel post-millenials of iGen genoemd. De vraag is hoe je een goede werkgever kunt zijn voor deze generatie.

De digitale generatie is grofweg geboren tussen 1997 en 2012. Ze groeiden op in een tijdperk van technologische ontwikkelingen, sociale media en economische onzekerheid. Voor jou, als werkgever, belangrijk om te weten hoe je met deze generatie om gaat. Hier wat tips.

  •  Flexibele werkuren

Flexibiliteit is belangrijk voor Generatie Z. Dat komt doordat ze gewend zijn aan multitasking en jongleren met verschillende verantwoordelijkheden. Als werkgever kun je daarop inspelen door flexibele werkuren, thuiswerken en verschillende locatiemogelijkheden aan te bieden. Zo bevorder je een goede balans tussen werk en privé.

  • Technologische voorzieningen

Technologie is een vanzelfsprekendheid voor Generatie Z. Doordat deze generatie is opgegroeid in een digitale wereld verwachten ze efficiëntie op de werkvloer. Ze verwachten dat hun werkplek is voorzien van de nieuwste tools en software.

  • Mogelijkheden tot ontwikkeling

Groei en ontwikkeling zijn belangrijke gegevens in hun loopbaan. Ze willen zich voortdurend ontwikkelen in hun carrière. Als werkgever is het daarom slim om trainingen en workshops aan te bieden. Zo laat je zien dat wilt investeren in hun professionele groei.

  •  Feedback en erkenning

Generatie Z waardeert het zeer als je direct communiceert en erkenning geeft voor hun werk. Ze willen graag weten hoe ze presteren. Geef hen daarom regelmatig feedback. Zo kun je hun betrokkenheid en motivatie vergroten.

  • Duidelijke doelen en doelstellingen

Duidelijke doelen zijn belangrijk voor Generatie Z. Dat komt omdat ze graag willen bijdragen aan een grotere missie van het bedrijf. Transparantie over dit onderwerp kan de betrokkenheid vergroten en zorgen voor een betere toewijding.

Door deze dingen toe te passen in je samenwerking met mensen van Generatie Z kun je een aantrekkelijke werkgever voor hen worden. Je sluit zo goed aan bij hun waarden en normen. Dat kan jouw bedrijf of organisatie ten goede komen.

Wil je met één van onze recruiters over dit onderwerp van gedachte wisselen? Dat kan, neem gerust contact met hen op. 

 

Bekijk ook de nieuwste blogs van Intro Personeel

Hoe ga je om met een lastige collega

Hoe ga je om met lastige collega’s?

Niet iedereen is zoals jij, en dat kan soms best lastig zijn. Zeker als jullie collega’s zijn en moeten samenwerken. Iedereen heeft wel eens te maken met een collega met wie het minder goed klikt. Maar hoe ga je daarmee om op de werkvloer? Een collega die vaak te laat is, iemand die zijn koffie […]

Lees artikel
Techneuten op cursus

Zo helpt Intro Personeel jou écht verder in je persoonlijke groei

Persoonlijke groei en ontwikkeling in je werk zijn belangrijk. Dat beseffen we bij Intro Personeel maar al te goed. Daarom staat jouw persoonlijke ontwikkeling hoog op onze agenda. Maar hoe besteden we daar precies aandacht aan? Wie via Intro Personeel aan het werk gaat, krijgt niet zomaar een baan. Je werkt toe naar een vaste […]

Lees artikel
Intro Cup, het jaarlijkse voetbaltoernooi van Intro Personeel

Intro Cup: al bijna 15 jaar hét voetbaltoernooi vol gezelligheid en sportiviteit

Op vrijdag 13 juni is het weer zover: de Intro Cup! Het is alweer de 14e editie van het jaarlijkse voetbaltoernooi van Intro Personeel. Een toernooi waar medewerkers, klanten, kandidaten en andere belangstellenden al jarenlang veel plezier aan beleven. De Intro Cup werd voor het eerst georganiseerd in 2010 en is sindsdien uitgegroeid tot een […]

Lees artikel