De vacature is succesvol toegevoegd als favoriet.Ik wil graag een herinnering!
Blog

Hoe ben je een goede werkgever voor Generatie Z?

12 maart, 2024
Hans Bossenbroek
Jongeren van Gen Z met telefoons in de hand.

Ze zijn de eerste volledig digitale generatie op de arbeidsmarkt. De leden van Generatie Z, ook wel post-millenials of iGen genoemd. De vraag is hoe je een goede werkgever kunt zijn voor deze generatie.

De digitale generatie is grofweg geboren tussen 1997 en 2012. Ze groeiden op in een tijdperk van technologische ontwikkelingen, sociale media en economische onzekerheid. Voor jou, als werkgever, belangrijk om te weten hoe je met deze generatie om gaat. Hier wat tips.

  •  Flexibele werkuren

Flexibiliteit is belangrijk voor Generatie Z. Dat komt doordat ze gewend zijn aan multitasking en jongleren met verschillende verantwoordelijkheden. Als werkgever kun je daarop inspelen door flexibele werkuren, thuiswerken en verschillende locatiemogelijkheden aan te bieden. Zo bevorder je een goede balans tussen werk en privé.

  • Technologische voorzieningen

Technologie is een vanzelfsprekendheid voor Generatie Z. Doordat deze generatie is opgegroeid in een digitale wereld verwachten ze efficiëntie op de werkvloer. Ze verwachten dat hun werkplek is voorzien van de nieuwste tools en software.

  • Mogelijkheden tot ontwikkeling

Groei en ontwikkeling zijn belangrijke gegevens in hun loopbaan. Ze willen zich voortdurend ontwikkelen in hun carrière. Als werkgever is het daarom slim om trainingen en workshops aan te bieden. Zo laat je zien dat wilt investeren in hun professionele groei.

  •  Feedback en erkenning

Generatie Z waardeert het zeer als je direct communiceert en erkenning geeft voor hun werk. Ze willen graag weten hoe ze presteren. Geef hen daarom regelmatig feedback. Zo kun je hun betrokkenheid en motivatie vergroten.

  • Duidelijke doelen en doelstellingen

Duidelijke doelen zijn belangrijk voor Generatie Z. Dat komt omdat ze graag willen bijdragen aan een grotere missie van het bedrijf. Transparantie over dit onderwerp kan de betrokkenheid vergroten en zorgen voor een betere toewijding.

Door deze dingen toe te passen in je samenwerking met mensen van Generatie Z kun je een aantrekkelijke werkgever voor hen worden. Je sluit zo goed aan bij hun waarden en normen. Dat kan jouw bedrijf of organisatie ten goede komen.

Wil je met één van onze recruiters over dit onderwerp van gedachte wisselen? Dat kan, neem gerust contact met hen op. 

 

Gerelateerde artikelen

Een foto van de Italiaanse kust gedurende de zomer.

Vakantiegeld 2024: Belasting, Bruto/Netto en AOW

Vakantiegeld 2024 is een belangrijk extraatje waar veel Nederlanders elk jaar naar uitkijken. Het biedt de mogelijkheid om een vakantie te boeken, spaargeld aan te vullen of andere uitgaven te dekken. In 2024 zijn er een aantal veranderingen en belangrijke aandachtspunten rondom vakantiegeld die je niet mag missen. In deze blog behandelen we alles wat […]

Lees artikel
Een witte man schrijft en CV op zijn laptop op kantoor met een uitzicht op de erasmus brug en de hoofbouw van Rotterdam.

Creëer het Perfecte CV: Tips, Voorbeelden en Handige Adviezen

Een goed CV is essentieel voor het vinden van een baan. Het biedt werkgevers een eerste indruk van jouw kwalificaties, ervaring en persoonlijkheid. In deze blog bespreken we hoe je een CV kunt maken dat je kansen op succes vergroot.   Waarom een Sterk CV Belangrijk is Een CV is meer dan een lijst van […]

Lees artikel

Een open sollicitatie: Voorbeeld en stappenplan

Een open sollicitatie kan de sleutel zijn tot die droombaan waar u al zo lang naar zoekt. Maar wat is een open sollicitatie eigenlijk? En hoe schrijf je er een? In deze blog beantwoorden we de meest gestelde vragen over open sollicitaties. 1. Wat is een open sollicitatie? Een open sollicitatie is een brief of […]

Lees artikel