De vacature is succesvol toegevoegd als favoriet.Ik wil graag een herinnering!
Blog

Hoe ben je een goede werkgever voor Generatie Z?

12 maart, 2024
Hans schrijft blogs bij Intro Personeel
Hans Bossenbroek
Jongeren van Gen Z met telefoons in de hand.

Ze zijn de eerste volledig digitale generatie op de arbeidsmarkt. De leden van Generatie Z, ook wel post-millenials of iGen genoemd. De vraag is hoe je een goede werkgever kunt zijn voor deze generatie.

De digitale generatie is grofweg geboren tussen 1997 en 2012. Ze groeiden op in een tijdperk van technologische ontwikkelingen, sociale media en economische onzekerheid. Voor jou, als werkgever, belangrijk om te weten hoe je met deze generatie om gaat. Hier wat tips.

  •  Flexibele werkuren

Flexibiliteit is belangrijk voor Generatie Z. Dat komt doordat ze gewend zijn aan multitasking en jongleren met verschillende verantwoordelijkheden. Als werkgever kun je daarop inspelen door flexibele werkuren, thuiswerken en verschillende locatiemogelijkheden aan te bieden. Zo bevorder je een goede balans tussen werk en privé.

  • Technologische voorzieningen

Technologie is een vanzelfsprekendheid voor Generatie Z. Doordat deze generatie is opgegroeid in een digitale wereld verwachten ze efficiëntie op de werkvloer. Ze verwachten dat hun werkplek is voorzien van de nieuwste tools en software.

  • Mogelijkheden tot ontwikkeling

Groei en ontwikkeling zijn belangrijke gegevens in hun loopbaan. Ze willen zich voortdurend ontwikkelen in hun carrière. Als werkgever is het daarom slim om trainingen en workshops aan te bieden. Zo laat je zien dat wilt investeren in hun professionele groei.

  •  Feedback en erkenning

Generatie Z waardeert het zeer als je direct communiceert en erkenning geeft voor hun werk. Ze willen graag weten hoe ze presteren. Geef hen daarom regelmatig feedback. Zo kun je hun betrokkenheid en motivatie vergroten.

  • Duidelijke doelen en doelstellingen

Duidelijke doelen zijn belangrijk voor Generatie Z. Dat komt omdat ze graag willen bijdragen aan een grotere missie van het bedrijf. Transparantie over dit onderwerp kan de betrokkenheid vergroten en zorgen voor een betere toewijding.

Door deze dingen toe te passen in je samenwerking met mensen van Generatie Z kun je een aantrekkelijke werkgever voor hen worden. Je sluit zo goed aan bij hun waarden en normen. Dat kan jouw bedrijf of organisatie ten goede komen.

Wil je met één van onze recruiters over dit onderwerp van gedachte wisselen? Dat kan, neem gerust contact met hen op. 

 

Gerelateerde artikelen

Jarno van der Eijnden Houthandel Van Dam

Variatie maakt het werk van productiemedewerker Jarno leuk

Productiemedewerker Jarno van den Eijnden werkt met veel plezier bij Houthandel Van Dam in Bunnik. “Ik heb een allround functie en veel verschillende werkzaamheden. Dat maakt mijn werk leuk.” Een aantal jaar geleden kwam Jarno via Intro bij Houthandel Van Dam terecht. “Ik ben begonnen als hulpje. Als insteker bij de schaver, mijn collega die […]

Lees artikel

Waarom fruit eten op je werk belangrijk is

Een banaan, een appel, een peer of een bakje druiven. Ben je lekker aan ’t werk dan is het goed om af en toe een stuk fruit te eten. Misschien staat er in de kantine op jouw werk wel een mandje met fruit. Of je nu op kantoor werkt of in de fabriek, het is […]

Lees artikel
Coen van Beek op doel tijdens Intro Cup 2024

Klop-Goodweek prolongeert Intro Cup

De 13e editie van de jaarlijkse Intro Cup is vrijdag gewonnen door Klop-Goodweek. In de finale versloegen de voetballers het team van Cartec met 2-0. Maar liefst 28 teams deden mee aan het toernooi. Na een spannende strijd won hetzelfde voetbalteam als vorig jaar ( in 2023 spelend onder de naam Klop-Edu). De voetballers van […]

Lees artikel