De vacature is succesvol toegevoegd als favoriet.
Blog

Hoe ben je een goede werkgever voor Generatie Z?

12 maart, 2024
Hans schrijft blogs bij Intro Personeel
Hans Bossenbroek
Jongeren van Gen Z met telefoons in de hand.

Ze zijn de eerste volledig digitale generatie op de arbeidsmarkt. De leden van Generatie Z, ook wel post-millenials of iGen genoemd. De vraag is hoe je een goede werkgever kunt zijn voor deze generatie.

De digitale generatie is grofweg geboren tussen 1997 en 2012. Ze groeiden op in een tijdperk van technologische ontwikkelingen, sociale media en economische onzekerheid. Voor jou, als werkgever, belangrijk om te weten hoe je met deze generatie om gaat. Hier wat tips.

  •  Flexibele werkuren

Flexibiliteit is belangrijk voor Generatie Z. Dat komt doordat ze gewend zijn aan multitasking en jongleren met verschillende verantwoordelijkheden. Als werkgever kun je daarop inspelen door flexibele werkuren, thuiswerken en verschillende locatiemogelijkheden aan te bieden. Zo bevorder je een goede balans tussen werk en privé.

  • Technologische voorzieningen

Technologie is een vanzelfsprekendheid voor Generatie Z. Doordat deze generatie is opgegroeid in een digitale wereld verwachten ze efficiëntie op de werkvloer. Ze verwachten dat hun werkplek is voorzien van de nieuwste tools en software.

  • Mogelijkheden tot ontwikkeling

Groei en ontwikkeling zijn belangrijke gegevens in hun loopbaan. Ze willen zich voortdurend ontwikkelen in hun carrière. Als werkgever is het daarom slim om trainingen en workshops aan te bieden. Zo laat je zien dat wilt investeren in hun professionele groei.

  •  Feedback en erkenning

Generatie Z waardeert het zeer als je direct communiceert en erkenning geeft voor hun werk. Ze willen graag weten hoe ze presteren. Geef hen daarom regelmatig feedback. Zo kun je hun betrokkenheid en motivatie vergroten.

  • Duidelijke doelen en doelstellingen

Duidelijke doelen zijn belangrijk voor Generatie Z. Dat komt omdat ze graag willen bijdragen aan een grotere missie van het bedrijf. Transparantie over dit onderwerp kan de betrokkenheid vergroten en zorgen voor een betere toewijding.

Door deze dingen toe te passen in je samenwerking met mensen van Generatie Z kun je een aantrekkelijke werkgever voor hen worden. Je sluit zo goed aan bij hun waarden en normen. Dat kan jouw bedrijf of organisatie ten goede komen.

Wil je met één van onze recruiters over dit onderwerp van gedachte wisselen? Dat kan, neem gerust contact met hen op. 

 

Gerelateerde artikelen

Intro Personeel werft voor Engelsman Hoveniers

Engelsman Hoveniers laat Intro Personeel meedenken in zoektocht naar ‘groen’ personeel

Groenprojecten aanleggen en onderhouden kunnen ze wel bij Engelsman Hoveniers. Met de hulp van Intro Personeel zoekt het hoveniersbedrijf uit Pijnacker personeel voor de groenvoorziening. “Wij vinden het fijn dat we zo snel met de recruiters kunnen schakelen.” Aan Harmen van Dalen, accountmanager bij Intro Personeel Rotterdam, kun je het wel overlaten om groenvoorzieners en […]

Lees artikel
Een man staat aan een check-in balie met een vrouw achter de balie. warm gekleurd

Wat is een marktconform salaris?

Een marktconform salaris is het gemiddelde inkomen dat gewoonlijk wordt verdiend door mensen met vergelijkbare functies of rollen in een bepaalde sector of bedrijfstak. Marktconform salaris 2024 Het marktconform salaris 2024 kan worden vergeleken met het gemiddelde salaris in Nederland voor dat jaar. Het gemiddelde salaris van Nederland wordt vaak geïllustreerd aan de hand van […]

Lees artikel

Verschil detacheren en uitzenden

Uitzend- en Detacheringsbureaus spelen beide een rol in tijdelijk werk, maar wat zijn de verschillen? Een detacheringsbureau levert specialisten voor langere projecten, terwijl een uitzendbureau zich richt op diverse banen bij verschillende werkgevers. Intro vertelt je graag meer over deze belangrijke onderscheidende factor tussen uitzend- en detacheringsbureaus in deze blog. Wat is een uitzendbureau? Een […]

Lees artikel