De vacature is succesvol toegevoegd als favoriet.Ik wil graag een herinnering!
Blog

Hoe ben je een goede werkgever voor Generatie Z?

12 maart, 2024
Hans Bossenbroek
Jongeren van Gen Z met telefoons in de hand.

Ze zijn de eerste volledig digitale generatie op de arbeidsmarkt. De leden van Generatie Z, ook wel post-millenials of iGen genoemd. De vraag is hoe je een goede werkgever kunt zijn voor deze generatie.

De digitale generatie is grofweg geboren tussen 1997 en 2012. Ze groeiden op in een tijdperk van technologische ontwikkelingen, sociale media en economische onzekerheid. Voor jou, als werkgever, belangrijk om te weten hoe je met deze generatie om gaat. Hier wat tips.

  •  Flexibele werkuren

Flexibiliteit is belangrijk voor Generatie Z. Dat komt doordat ze gewend zijn aan multitasking en jongleren met verschillende verantwoordelijkheden. Als werkgever kun je daarop inspelen door flexibele werkuren, thuiswerken en verschillende locatiemogelijkheden aan te bieden. Zo bevorder je een goede balans tussen werk en privé.

  • Technologische voorzieningen

Technologie is een vanzelfsprekendheid voor Generatie Z. Doordat deze generatie is opgegroeid in een digitale wereld verwachten ze efficiëntie op de werkvloer. Ze verwachten dat hun werkplek is voorzien van de nieuwste tools en software.

  • Mogelijkheden tot ontwikkeling

Groei en ontwikkeling zijn belangrijke gegevens in hun loopbaan. Ze willen zich voortdurend ontwikkelen in hun carrière. Als werkgever is het daarom slim om trainingen en workshops aan te bieden. Zo laat je zien dat wilt investeren in hun professionele groei.

  •  Feedback en erkenning

Generatie Z waardeert het zeer als je direct communiceert en erkenning geeft voor hun werk. Ze willen graag weten hoe ze presteren. Geef hen daarom regelmatig feedback. Zo kun je hun betrokkenheid en motivatie vergroten.

  • Duidelijke doelen en doelstellingen

Duidelijke doelen zijn belangrijk voor Generatie Z. Dat komt omdat ze graag willen bijdragen aan een grotere missie van het bedrijf. Transparantie over dit onderwerp kan de betrokkenheid vergroten en zorgen voor een betere toewijding.

Door deze dingen toe te passen in je samenwerking met mensen van Generatie Z kun je een aantrekkelijke werkgever voor hen worden. Je sluit zo goed aan bij hun waarden en normen. Dat kan jouw bedrijf of organisatie ten goede komen.

Wil je met één van onze recruiters over dit onderwerp van gedachte wisselen? Dat kan, neem gerust contact met hen op. 

 

Gerelateerde artikelen

Loodgieter ontwikkelen in je vak

Hoe kan ik me het beste ontwikkelen in mijn vak?

Of je nu loodgieter, marketeer of hovenier bent, jezelf blijven ontwikkelen in je vakgebied is erg belangrijk. Zo blijf je up-to-date en scherp in je vak. Hoe zorg je ervoor dat je jezelf blijft ontwikkelen? Jezelf blijven ontwikkelen is een doorlopend proces. Afhankelijk van je functie, ambities en interesses kun je op verschillende manieren groeien, […]

Lees artikel
Douwe van Florys vertelt wat medewerkers hoe de nieuwe zzp wet is voor 2025.

Nieuwe zzp wet 2025: schijnzelfstandigheid bij zzp’ers

Vanaf 2025 gaat de Belastingdienst weer controleren op het inzetten van zzp’ers volgens de nieuwe zzp wet. Deze nieuwe regels zzp 2025 hebben gevolgen voor zzp’ers, opdrachtgevers en tussenpersonen. Het wordt belangrijk om te kijken of iemand echt als zelfstandige werkt of eigenlijk in dienst is. De grote vraag voor zzp’ers: moet ik straks weer […]

Lees artikel
Bram Valkenburg van Intro EU Staffing

Zoek je een monteur of operator? Bel Bram van Intro EU Staffing eens

Het kan precies de uitkomst zijn voor bedrijven die hard op zoek zijn naar technisch personeel: Intro EU Staffing. De zusteronderneming van Intro Personeel bemiddelt met veel succes Europese werknemers. “Het is een oplossing waar veel bedrijven niet aan denken.” Bram Valkenburg, manager van Intro EU Staffing, is de aangewezen persoon om te vragen waarom […]

Lees artikel