De vacature is succesvol toegevoegd als favoriet.Ik wil graag een herinnering!
Artikel

Hoe ben je een goede werkgever voor Generatie Z?

12 maart, 2024
Jongeren van Gen Z met telefoons in de hand.

Ze zijn de eerste volledig digitale generatie op de arbeidsmarkt. De leden van Generatie Z, ook wel post-millenials of iGen genoemd. De vraag is hoe je een goede werkgever kunt zijn voor deze generatie.

De digitale generatie is grofweg geboren tussen 1997 en 2012. Ze groeiden op in een tijdperk van technologische ontwikkelingen, sociale media en economische onzekerheid. Voor jou, als werkgever, belangrijk om te weten hoe je met deze generatie om gaat. Hier wat tips.

  •  Flexibele werkuren

Flexibiliteit is belangrijk voor Generatie Z. Dat komt doordat ze gewend zijn aan multitasking en jongleren met verschillende verantwoordelijkheden. Als werkgever kun je daarop inspelen door flexibele werkuren, thuiswerken en verschillende locatiemogelijkheden aan te bieden. Zo bevorder je een goede balans tussen werk en privé.

  • Technologische voorzieningen

Technologie is een vanzelfsprekendheid voor Generatie Z. Doordat deze generatie is opgegroeid in een digitale wereld verwachten ze efficiëntie op de werkvloer. Ze verwachten dat hun werkplek is voorzien van de nieuwste tools en software.

  • Mogelijkheden tot ontwikkeling

Groei en ontwikkeling zijn belangrijke gegevens in hun loopbaan. Ze willen zich voortdurend ontwikkelen in hun carrière. Als werkgever is het daarom slim om trainingen en workshops aan te bieden. Zo laat je zien dat wilt investeren in hun professionele groei.

  •  Feedback en erkenning

Generatie Z waardeert het zeer als je direct communiceert en erkenning geeft voor hun werk. Ze willen graag weten hoe ze presteren. Geef hen daarom regelmatig feedback. Zo kun je hun betrokkenheid en motivatie vergroten.

  • Duidelijke doelen en doelstellingen

Duidelijke doelen zijn belangrijk voor Generatie Z. Dat komt omdat ze graag willen bijdragen aan een grotere missie van het bedrijf. Transparantie over dit onderwerp kan de betrokkenheid vergroten en zorgen voor een betere toewijding.

Door deze dingen toe te passen in je samenwerking met mensen van Generatie Z kun je een aantrekkelijke werkgever voor hen worden. Je sluit zo goed aan bij hun waarden en normen. Dat kan jouw bedrijf of organisatie ten goede komen.

Wil je met één van onze recruiters over dit onderwerp van gedachte wisselen? Dat kan, neem gerust contact met hen op. 

 

Bekijk ook de nieuwste blogs van Intro Personeel

Intakegesprek Intro Personeel

Twijfel je over een afspraak? Daarom is het slim om tóch te komen

Je hebt gesolliciteerd op een mooie baan, je hebt contact gehad met een recruiter en er staat een afspraak gepland. Maar dan begint de twijfel toe te slaan. Moet je wel gaan? Het voelt misschien alsof het toch niets wordt. Toch is het verstandig om gewoon te komen. Waarom? Je laat zien dat je betrouwbaar […]

Lees artikel
Operator die gelukkig is op zijn werkplek

Hoe word ik gelukkig op mijn werkplek?

Je brengt een groot deel van je leven door op je werk. Reden genoeg om daar plezier in te hebben. Maar hoe zorg je voor meer werkgeluk? Dat begint bij jezelf. Met deze vijf concrete stappen kun je direct aan de slag. 1. Ontdek wat jou drijft Werkgeluk begint met zelfkennis. Wat geeft je energie? […]

Lees artikel
Euro en pensioen

Wanneer moet je beginnen met pensioen opbouwen?

Als je net bent begonnen met werken, lijkt het nog ver weg: je pensioen. Toch is het slim om er vroeg mee te beginnen. Wie verstandig is, zet al op jonge leeftijd geld opzij voor later. Het is aan jou de keuze. Pensioen opbouwen betekent simpel gezegd: geld apart zetten voor straks. Zodra je stopt […]

Lees artikel