De vacature is succesvol toegevoegd als favoriet.Ik wil graag een herinnering!
Artikel

Monteur RET helpt Rotterdamse metro vooruit

23 juni, 2022

Ben je een technische aanpakker die met hart en ziel verknocht is aan Rotterdam? Dan is de baan van monteur metro vast en zeker wat voor jou. “In deze baan heb je één doel voor ogen: de Rotterdamse metro rijdende houden.” 

Recruiter Arie Rijsdijk weet alles te vertellen over deze functie in hartje Rotterdam.   

Wat ga je precies doen als monteur metro? 

“Of het nu op lijn D van Rotterdam Centraal naar De Akkers betreft of Lijn E van Slinge naar Den Haag Centraal. Of nog een heel andere lijn. Samen met je collega’s heb je één doel: op alle lijnen moeten de metro’s blijven rijden. Als monteur is het jouw taak om storingen op te lossen en onderhoudswerkzaamheden te doen aan de metrostellen. Een deur die niet goed sluit? Of een omroepsysteem dat niet meer werkt? Jij lost het op!” 

“Overigens werk je in een 5-ploegendienst in de werkplaats aan de Waalhaven.  Je werkt in een team met acht collega’s. Dat betekent dat je op onregelmatige tijden werkt. Soms ben je ’s nachts aan ’t werk en ook kan het voorkomen dat in het weekend of op feestdagen aan het werk bent. De metro moet immers altijd blijven rijden.” 

Waarom is deze baan zo uniek? 

“Rotterdamser dan deze baan kan je het haast niet krijgen. In de Maasstad en verre omstreken is de metro, de RET, een begrip. Deze vacature is dus een kans op een technische baan bij een bijzondere werkgever in een mooie stad.” 

Wat krijg je ervoor terug? 

“Met één woord: veel. Uniek is de mogelijkheid dat je als monteur gratis met het openbaar vervoer van de RET kan reizen. Afhankelijk van je ervaring krijg je een salaris van maximaal 2.971 bruto per maand. Daar bovenop krijg je nog een onregelmatigheidstoeslag. Verder krijg je 8,3 procent vakantiegeld en heb je 25 vrije dagen. Ook is er een goede pensioenregeling. Na een jaar via Intro Personeel in dienst, ga je bij de RET zelf werken.” 

Hoe leer je het vak van monteur metro? 

“Je bent niet zomaar een monteur die metro’s repareert. Je krijgt een intern opleidingstraject. Dit zijn wettelijk verplichte opleidingen. Centraal in de opleidingen staat veiligheid zodat je precies weet wat het weet is om met netspanning te werken. Het is mede jouw verantwoordelijkheid dat reizigers veilig kunnen werken. Verder kan je je ook ontwikkelen door cursussen en opleiding te volgen via de Intro Academy.” 

Voor wie is deze functie geschikt?   

“Dit is geen baan voor mensen die snel opgeven. Je bent een doorzetter die technische problemen goed weet op te lossen. Je weet dat je dat niet alleen doet, maar samen met net zo technisch vaardige collega’s. Ook moet je een beetje flexibel zijn, niet elk technisch probleem is zomaar even opgelost.” 

Bekijk ook de nieuwste blogs van Intro Personeel

De juiste medewerker op de juiste plek

De voordelen van de juiste medewerker op de juiste plek

Als werkgever lijkt het soms zo makkelijk om een vacature in te vullen. Je zoekt iemand met de juiste opleiding en ervaring, voert een gesprek en maakt een keuze. De praktijk is echter weerbarstiger. We leggen graag uit waarom de juiste match, de juiste medewerker op de juiste plek, zo belangrijk is. Op papier kan […]

Lees artikel
Hoe ga je om met een lastige collega

Hoe ga je om met lastige collega’s?

Niet iedereen is zoals jij, en dat kan soms best lastig zijn. Zeker als jullie collega’s zijn en moeten samenwerken. Iedereen heeft wel eens te maken met een collega met wie het minder goed klikt. Maar hoe ga je daarmee om op de werkvloer? Een collega die vaak te laat is, iemand die zijn koffie […]

Lees artikel
Techneuten op cursus

Zo helpt Intro Personeel jou écht verder in je persoonlijke groei

Persoonlijke groei en ontwikkeling in je werk zijn belangrijk. Dat beseffen we bij Intro Personeel maar al te goed. Daarom staat jouw persoonlijke ontwikkeling hoog op onze agenda. Maar hoe besteden we daar precies aandacht aan? Wie via Intro Personeel aan het werk gaat, krijgt niet zomaar een baan. Je werkt toe naar een vaste […]

Lees artikel