- CAO
- Kennisbank
De cao beroepsgoederenvervoer 2025 is een cruciale overeenkomst die de arbeidsvoorwaarden voor werknemers in de transport- en logistieksector regelt. In deze blog geven we een uitgebreid overzicht van de belangrijkste punten uit de cao beroepsgoederenvervoer 2025, inclusief de cao beroepsgoederenvervoer 2025 loonschalen, cao beroepsgoederenvervoer 2025 loonsverhoging, en andere relevante informatie.
De cao beroepsgoederenvervoer 2025 loonschalen zijn als volgt ingedeeld:
Per 1 januari 2025 worden alle lonen verhoogd met 4%.
Eerdere verhogingen:
1 januari 2024: +4%
1 juli 2024: +2%
Totaal loonsverhoging in cao-periode: circa 10%
Bruto maandsalarissen per functiegroep (fulltime) per 1 januari 2025:
Schaal A: €2.379 – €2.895
Schaal B: €2.505 – €3.047
Schaal C: €2.613 – €3.179
Schaal D: €2.782 – €3.385
Schaal E t/m H: oplopend tot ca. €4.832 (H10)
De cao beroepsgoederenvervoer 2025 loonsverhoging is vastgesteld op 4% per 1 januari 2025. Dit betekent dat werknemers in de sector een aanzienlijke loonsverhoging kunnen verwachten gedurende het jaar. De cao beroepsgoederenvervoer 2025 loonschalen zorgen ervoor dat werknemers eerlijk worden beloond voor hun werk, afhankelijk van hun functie en ervaring.
Looptijd: De cao beroepsgoederenvervoer 2025 loopt van 1 januari 2024 tot en met 31 december 2025 (niet slechts 2025).
Overuren: In de cao staat dat overuren worden vergoed, maar de exacte overurentoeslag (zoals 150%) staat niet in het pensioenoverzicht. Meestal geldt 130% tot 150%, afhankelijk van cao-afspraken. Voor correcte percentages is de cao-tekst nodig.
Vakantiedagen: Er gelden minimaal 24 wettelijke vakantiedagen. Daarnaast worden vaak 3 extra bovenwettelijke dagen toegekend, afhankelijk van leeftijd en dienstjaren → totaal 27 dagen bij fulltime.
Pensioenregeling (goederenvervoer en mobiele kranen):
Premiepercentage: 30,00% van het pensioengevend loon
Werknemersdeel: 10,16%
Werkgeversdeel: 19,84%
Ben je klaar voor een nieuwe uitdaging in de transport- en logistieksector? Bekijk dan snel onze vacatures!
De cao beroepsgoederenvervoer 2025 bevat ook bepalingen over toeslagen en vergoedingen:
Nachttoeslag: 19% extra voor werk tussen 21:00 en 05:00 uur (bij ééndaagse ritten).
Onregelmatigheidstoeslagen:
Maandag t/m vrijdag tussen 18:00–24:00 uur: +35%.
Maandag t/m vrijdag tussen 00:00–06:00 uur: +45%.
Zaterdag: +50% binnen dagvenster, +150% buiten dagvenster.
Zondag en feestdagen: +200%.
Zaterdagtoeslag: 50% extra voor werk op zaterdag.
Zondag- en feestdagentoeslag: 100% extra voor werk op zon- en feestdagen.
Overuren:
Boven 40 uur per week: +30%.
Voor administratief/technisch personeel: 200% op roostervrije dagen, 130% op zondagen.
Verblijfskostenvergoeding:
Eendaagse ritten: €0,75 per uur (vanaf 4 uur van standplaats), met aanvullende toeslagen bij lange werkdagen of laat vertrek.
Meerdaagse ritten: vergoeding oplopend tot circa €59,40 per tussendag.
Weekend of feestdag niet thuis: extra vergoeding tot €27,12 per dag
De cao beroepsgoederenvervoer 2025 stelt ook eisen aan de arbeidsomstandigheden:
Naast de cao beroepsgoederenvervoer 2025 loonschalen en cao beroepsgoederenvervoer 2025 loonsverhoging, biedt de beroepsgoederenvervoer cao 2025 nog meer voordelen:
De cao beroepsgoederenvervoer 2025 biedt een aanzienlijke loonsverhoging, maar hoe verhoudt deze zich tot de loonsverhogingen van de afgelopen vijf jaar? Hieronder een overzicht van de loonsverhogingen per jaar, inclusief de cao beroepsgoederenvervoer 2025 loonschalen en cao beroepsgoederenvervoer 2025 loonsverhoging.
De cao beroepsgoederenvervoer 2025 biedt een solide loonsverhoging die in lijn is met de stijgingen van de afgelopen jaren. De cao beroepsgoederenvervoer 2025 loonschalen en cao beroepsgoederenvervoer 2025 loonsverhoging zorgen ervoor dat werknemers in de transport- en logistieksector kunnen rekenen op een eerlijk en competitief salaris. De beroepsgoederenvervoer cao 2025 biedt een stabiele basis voor een succesvolle carrière in de sector.

Wil je meer verdienen in 2025? Bekijk dan de vacatures bij Intro Personeel en vind snel een baan die bij je past
De cao beroepsgoederenvervoer 2025 biedt duidelijke richtlijnen en voordelen voor werknemers in de transport- en logistieksector. Met de cao beroepsgoederenvervoer 2025 loonschalen en cao beroepsgoederenvervoer 2025 loonsverhoging kunnen werknemers rekenen op een eerlijk en competitief salaris. De beroepsgoederenvervoer cao 2025 zorgt ervoor dat de arbeidsvoorwaarden goed geregeld zijn, wat bijdraagt aan een veilige en gezonde werkomgeving.
We hopen dat deze blog je een goed overzicht heeft gegeven van de cao beroepsgoederenvervoer 2025. Mocht je nog vragen hebben, neem dan gerust contact op met je HR-afdeling. De cao beroepsgoederenvervoer 2025 is ontworpen om de belangen van werknemers te beschermen en te zorgen voor een stabiele en rechtvaardige werkomgeving. Met de cao beroepsgoederenvervoer 2025 loonschalen en cao beroepsgoederenvervoer 2025 loonsverhoging kunnen werknemers in de sector met vertrouwen naar de toekomst kijken. De beroepsgoederenvervoer cao 2025 biedt een solide basis voor een succesvolle carrière in de transport- en logistieksector.
De loonsverhoging in de transportsector voor 2025 is vastgesteld op 4% per 1 januari 2025, wat neerkomt op een totale stijging van 4%.
De verwachte gemiddelde cao-stijging in 2025 is 4,3%, voornamelijk gedreven door inflatiecorrectie en de krapte op de arbeidsmarkt.
De loontabel voor TLN in 2025 bevat nieuwe functieloonschalen die per 1 januari 2025 van kracht zijn. Deze schalen variëren afhankelijk van de functie en ervaring.
De verblijfskostenvergoeding per 1 januari 2025 is verhoogd met 4%. Voor eendaagse ritten langer dan 4 uur is de vergoeding €0,80 per uur.
Waarom bedrijven in kiezen voor recruitment uitbesteden: snellere werving, lagere kosten en sterke regionale expertise. Bekijk ons artikel voor alle informatie! Key Takeaways Recruitment uitbesteden betekent dat een externe partner (een deel van) het wervingsproces overneemt. Het zorgt voor lagere kosten, betere matches en een sterker werkgeversmerk. Recruitment marketing uitbesteden verhoogt zichtbaarheid en candidate […]
Saar de Wit werd door Intro benaderd voor een baan als administratief werkvoorbereider bij Van Vulpen. In enkele maanden is ze doorgegroeid naar de functie van technisch werkvoorbereider. “Ik ben erg blij dat er contact met me is opgenomen en ik de stap naar deze functie heb durven zetten.” In het levendige kantoor van haar […]
Op maandag 20 oktober deelden vertegenwoordigers van verschillende politieke partijen hun visie op de toekomst van werk tijdens het Groot Arbeidsmarktdebat in Den Haag. In het debat, georganiseerd door de Alliantie van Werk (ABU, NBBU, RIM, Bovib en VvDN, in samenwerking met ZiPconomy), kwamen thema’s aan bod als arbeidsmigratie, flexwerk, personeelstekorten en de positie van […]