De vacature is succesvol toegevoegd als favoriet.Ik wil graag een herinnering!
Artikel

Hoe ben je een goede werkgever voor Generatie Z?

12 maart, 2024
Jongeren van Gen Z met telefoons in de hand.

Ze zijn de eerste volledig digitale generatie op de arbeidsmarkt. De leden van Generatie Z, ook wel post-millenials of iGen genoemd. De vraag is hoe je een goede werkgever kunt zijn voor deze generatie.

De digitale generatie is grofweg geboren tussen 1997 en 2012. Ze groeiden op in een tijdperk van technologische ontwikkelingen, sociale media en economische onzekerheid. Voor jou, als werkgever, belangrijk om te weten hoe je met deze generatie om gaat. Hier wat tips.

  •  Flexibele werkuren

Flexibiliteit is belangrijk voor Generatie Z. Dat komt doordat ze gewend zijn aan multitasking en jongleren met verschillende verantwoordelijkheden. Als werkgever kun je daarop inspelen door flexibele werkuren, thuiswerken en verschillende locatiemogelijkheden aan te bieden. Zo bevorder je een goede balans tussen werk en privé.

  • Technologische voorzieningen

Technologie is een vanzelfsprekendheid voor Generatie Z. Doordat deze generatie is opgegroeid in een digitale wereld verwachten ze efficiëntie op de werkvloer. Ze verwachten dat hun werkplek is voorzien van de nieuwste tools en software.

  • Mogelijkheden tot ontwikkeling

Groei en ontwikkeling zijn belangrijke gegevens in hun loopbaan. Ze willen zich voortdurend ontwikkelen in hun carrière. Als werkgever is het daarom slim om trainingen en workshops aan te bieden. Zo laat je zien dat wilt investeren in hun professionele groei.

  •  Feedback en erkenning

Generatie Z waardeert het zeer als je direct communiceert en erkenning geeft voor hun werk. Ze willen graag weten hoe ze presteren. Geef hen daarom regelmatig feedback. Zo kun je hun betrokkenheid en motivatie vergroten.

  • Duidelijke doelen en doelstellingen

Duidelijke doelen zijn belangrijk voor Generatie Z. Dat komt omdat ze graag willen bijdragen aan een grotere missie van het bedrijf. Transparantie over dit onderwerp kan de betrokkenheid vergroten en zorgen voor een betere toewijding.

Door deze dingen toe te passen in je samenwerking met mensen van Generatie Z kun je een aantrekkelijke werkgever voor hen worden. Je sluit zo goed aan bij hun waarden en normen. Dat kan jouw bedrijf of organisatie ten goede komen.

Wil je met één van onze recruiters over dit onderwerp van gedachte wisselen? Dat kan, neem gerust contact met hen op. 

 

Bekijk ook de nieuwste blogs van Intro Personeel

Wolter van Houten De Groot Bouw

Friese kozijnmonteur Wolter vindt vaste baan in Zuid-Holland

Wolter van Houten, een ervaren kozijnmonteur uit Friesland, vond via Intro Personeel een vaste baan in Zuid-Holland. Twee jaar geleden verhuisde hij voor de liefde naar Rotterdam en inmiddels werkt hij met plezier als kozijnopsluiter bij een bouwbedrijf in Ouderkerk aan den IJssel. “Binnen een week was het geregeld.” In het voorjaar van 2023 solliciteerde […]

Lees artikel
De juiste medewerker op de juiste plek

De voordelen van de juiste medewerker op de juiste plek

Als werkgever lijkt het soms zo makkelijk om een vacature in te vullen. Je zoekt iemand met de juiste opleiding en ervaring, voert een gesprek en maakt een keuze. De praktijk is echter weerbarstiger. We leggen graag uit waarom de juiste match, de juiste medewerker op de juiste plek, zo belangrijk is. Op papier kan […]

Lees artikel
Hoe ga je om met een lastige collega

Hoe ga je om met lastige collega’s?

Niet iedereen is zoals jij, en dat kan soms best lastig zijn. Zeker als jullie collega’s zijn en moeten samenwerken. Iedereen heeft wel eens te maken met een collega met wie het minder goed klikt. Maar hoe ga je daarmee om op de werkvloer? Een collega die vaak te laat is, iemand die zijn koffie […]

Lees artikel