De vacature is succesvol toegevoegd als favoriet.Ik wil graag een herinnering!
Artikel

Hoe ben je een goede werkgever voor Generatie Z?

12 maart, 2024
Jongeren van Gen Z met telefoons in de hand.

Ze zijn de eerste volledig digitale generatie op de arbeidsmarkt. De leden van Generatie Z, ook wel post-millenials of iGen genoemd. De vraag is hoe je een goede werkgever kunt zijn voor deze generatie.

De digitale generatie is grofweg geboren tussen 1997 en 2012. Ze groeiden op in een tijdperk van technologische ontwikkelingen, sociale media en economische onzekerheid. Voor jou, als werkgever, belangrijk om te weten hoe je met deze generatie om gaat. Hier wat tips.

  •  Flexibele werkuren

Flexibiliteit is belangrijk voor Generatie Z. Dat komt doordat ze gewend zijn aan multitasking en jongleren met verschillende verantwoordelijkheden. Als werkgever kun je daarop inspelen door flexibele werkuren, thuiswerken en verschillende locatiemogelijkheden aan te bieden. Zo bevorder je een goede balans tussen werk en privé.

  • Technologische voorzieningen

Technologie is een vanzelfsprekendheid voor Generatie Z. Doordat deze generatie is opgegroeid in een digitale wereld verwachten ze efficiëntie op de werkvloer. Ze verwachten dat hun werkplek is voorzien van de nieuwste tools en software.

  • Mogelijkheden tot ontwikkeling

Groei en ontwikkeling zijn belangrijke gegevens in hun loopbaan. Ze willen zich voortdurend ontwikkelen in hun carrière. Als werkgever is het daarom slim om trainingen en workshops aan te bieden. Zo laat je zien dat wilt investeren in hun professionele groei.

  •  Feedback en erkenning

Generatie Z waardeert het zeer als je direct communiceert en erkenning geeft voor hun werk. Ze willen graag weten hoe ze presteren. Geef hen daarom regelmatig feedback. Zo kun je hun betrokkenheid en motivatie vergroten.

  • Duidelijke doelen en doelstellingen

Duidelijke doelen zijn belangrijk voor Generatie Z. Dat komt omdat ze graag willen bijdragen aan een grotere missie van het bedrijf. Transparantie over dit onderwerp kan de betrokkenheid vergroten en zorgen voor een betere toewijding.

Door deze dingen toe te passen in je samenwerking met mensen van Generatie Z kun je een aantrekkelijke werkgever voor hen worden. Je sluit zo goed aan bij hun waarden en normen. Dat kan jouw bedrijf of organisatie ten goede komen.

Wil je met één van onze recruiters over dit onderwerp van gedachte wisselen? Dat kan, neem gerust contact met hen op. 

 

Bekijk ook de nieuwste blogs van Intro Personeel

verkiezingen

De politiek over de toekomst van werk in het Groot Arbeidsmarktdebat: meer keuzevrijheid, minder regels

Op maandag 20 oktober deelden vertegenwoordigers van verschillende politieke partijen hun visie op de toekomst van werk tijdens het Groot Arbeidsmarktdebat in Den Haag. In het debat, georganiseerd door de Alliantie van Werk (ABU, NBBU, RIM, Bovib en VvDN, in samenwerking met ZiPconomy), kwamen thema’s aan bod als arbeidsmigratie, flexwerk, personeelstekorten en de positie van […]

Lees artikel
Verdien je minder bij een uitzendbureau

Wat kunnen we verwachten van inflatiecorrectie in 2026?

  De inflatiecorrectie 2026 is een onderwerp dat veel werknemers, werkgevers en gepensioneerden bezighoudt. Na een periode van hoge inflatie in 2023 en 2024 en stabilisatie in 2025, vragen velen zich af wat er in 2026 gaat gebeuren. Hoewel de exacte cijfers nog niet bekend zijn, geven voorlopige prognoses en economische verwachtingen van onder andere […]

Lees artikel
Een man is thuis aan het werk

Wat is de thuiswerkvergoeding in 2026 en hoe werkt deze?

Wat is de Thuiswerkvergoeding 2026? (definitie & juridische basis) De thuiswerkvergoeding is een gerichte vrijstelling binnen de werkkostenregeling (WKR) voor bepaalde thuiswerkkosten van werknemers (zoals koffie/thee, water, verwarming en kleine verbruiksartikelen). Door deze gerichte vrijstelling kan een werkgever maximaal een vastgesteld bedrag per thuiswerkdag onbelast vergoeden. De invoering en uitwerking lopen via het jaarlijkse Belastingplan […]

Lees artikel